Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Kläder och smink tips!

Av christin norberg - 11 oktober 2009 23:35

Hejsan! Här kommer lite tips på lite kläder och smink! Kommer att fylla på denna lista lite då och då! :-)


    Schampo och Balsam från apoliva, köps på apoteket för 23.50:-/st Verkligen jätte bra för håret, finns både som parfymerad och oparfymerad.



  Detta mina vänner, det är det jag rekomenderar som mest för torr hy (i ansiktet!). Mediterranean Spa Face cream. Jag själv har den på "pumpflaska", 50ml kostar 98kr. Jag har köpt den där jag brukar göra ansiktsbehandlingar/bastubåt/färga ögonfransar och bryn osv. Jag ska försöka ta reda på vad stället heter! Namnet på creamen är svår att komma ihåg, så skriv upp de på en liten lapp och ta med till närmsta ställe och fråga efter den! Jag rekomenderar den som sagt väldigt starkt, hyn blir len som en liten babyrumpa efteråt! :)





    Dessa två fundations från maybelline använder jag. Den första är både färg och hudkräm, återfuktar verkligen huden väldigt bra. Den andra täcker otroligt bra! Det blir väldigt fint och matt! Tror att dom kostar mellan 80-110kr, finns att köpa på bland annat H&M, Kicks och vanliga sminkaffärer.



    Great lash mascara är den jag använder till vardags, väldigt bra och billig mascara, kostar runt 60kr på H&M. Den andra är från Maxfactor och heter Masterpiece, den är helt underbar och man får verkligen en otrolig volym på fransarna. Den kostar ungefär 110kr och finns som allt annat att köpa lite varstans!



  Mineralpuder från Isadora, jag tycker att man får väldigt fin hy när man använder den, och det som är så bra är att JAG inte alls får lika mycket finnar och sånt när jag använder denna som när jag använder vanligt puder. Kommer inte ihåg priset just nu, men har för mig att den kostar ungefär 100-150kr.




      Här har vi lite Kläder från Diesel. En otroligt fin tröja, snygg upptill och lite, lite längre nedtill, kostar 80Euro på hemsidan. Klänningen i mitten kostar120euro, och även den gillar jag väldigt mycket, tuff stil och ser riktigt skön ut. Sedan kommer vi till Jeansen, jag använder i princip bara diesel jeans nu för tiden, dom sitter otroligt snyggt, är grymt sköna och bara för att dom sitter bra över rumpa och ben så sitter dom inte för tajt i midjan, vilket jag tycker att många jeans gör (gillar inte när "kärlekshandtagen" hänger ut haha). Dom kostar 110Euro på hemsidan, men brukar finnas på JC och ibland har även dom lite rea så man kan hitta dom lite billigare! Rekomenderas varmt till dom som gillar jeans! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christin norberg - 14 juni 2010 16:34

Ja.. jag har tagit de ofattbara beslutet att byta bloggadress... igen! haha   Följ med vettja!   Här finner du den nya bloggen :) ...

Av christin norberg - 8 maj 2010 22:27

Hejsan!   Jag, min sambo och våra två underbara hundar ska åka på semester ner till Vänersborg under veckorna 25-26-27. Det kostar verkligen hur mycket som helst att kastrera sin tikhund här uppe där omkring vi bor. Så, nu tänkte jag kolla med Er...

Av christin norberg - 6 maj 2010 14:02

Ja, det är en undran som snurrat mycket i mitt huvud på sistone. jag sitter ofta på ett pitbullforum (klicka på länken), där diskuteras väldigt mycket om just Tidelag nu. Hur otroligt vidrigt det är.   Här är några kommentarer som skrivits (des...

Av christin norberg - 1 maj 2010 15:39

Tidelag/Djursex är idag helt lagligt!   Idag är det helt "okej" att ha sex med djur, enligt lagen. Men, är det egentligen okej? NEJ! Jag tycker inte att det är okej att utnyttja ett djur sexuellt. Det är lika fel som att utnyttja en människa se...

Av christin norberg - 1 maj 2010 15:35

Hejsan! Jag har suttit och kollat runt en massa nu, och kommit fram till att jag kommer byta inriktning på denna blogg. Den kommer, precis som innan, att handla om hundar. Men den kommer även att handla om sådant jag inte tycker är okey, det komm...

Ovido - Quiz & Flashcards