Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Pedofildömd man!!

Av christin norberg - 14 oktober 2009 13:28

I allehanda.se idag så skriver dom så här först:


"Folk måste ju få veta"

I helgen fick de boende i ett bostadsområde i Härnösand brev i sina postlådor där de varnas för en "återfallspedofil" som bor i området.


Sedan nu när jag tittar in igen så har det kommit upp en ny artikel där den dömde mannen försvarar sig:

 



Hela anledningen till att jag skriver det här nu är;

Vad tycker ni? Har dom gjort rätt som "hängt" ut honom så här? Skulle ni vilja veta om det bodde en "återfallspedofil" i ert område? Eller anser ni att han antjänat sitt straff?


JAG tycker att det är rätt. Enligt mig så kan man aldrig bli straffad nog för ett sådant brott. Tänk er dom stackars barnen som blivit utsatt, tror ni att dom känner sig "bra" efter 2 år? Knappast! Det är  något som dom kommer få leva med i hela sina liv! Så enligt mig är det helt rätt att "hänga ut" honom på detta vis!

Hade jag haft barn och det bott en pedofil i mitt område hade jag nog valt att flytta på mig och min familj! Jag skulle aldrig våga utsätta mina barn för något sådant!!

Jag läser även en kommentar om första artikelt där det står såhär:



Skrivet 14 okt 2009 09:04 mamman (Ej registrerad) Bra jobbat! Tycker detta var helt rätt! Ni som kommenterat ovan tänk om det var eran dotter eller son som blivit misshandlad och våldtagen skulle ni förlåta honom då?? Och enligt mig en gång pedofil alltid pedofil. Och jag tycker aldrig man kan förlåta ett sånt brott.


Jag håller med henne!! En gång pedofil, alltid pedofil!!

Det är knappast så att man kan ändra på det! Däremot tror jag att det finns dom som inte gör om samma brott! Men, tillfället gör människan, är det inte något sånt man brukar säga?


Tänk över det här och skicka sedan in era tankar ang. det här!

Jag tycker att det är ett allvarligt ämne att ta upp!


/Christin

 
 
Ingen bild

Karin

14 oktober 2009 15:09

Mår allvarligt ILLA när jag läser det där... riktigt jävla illa!
Hade det varit i mitt område hade jag fan aldrig våga släppa ut linus, ja mena, 4ggr dömd? varför räkte det inte efter 1?? dåligt mönster det räcker inte bara med fängelsestraff, fick han bara 2år? och skadestånd? jaha,, det har väl inte ändrat hans "tankesätt"?? är man psykiskt sjuk så är man, det hjälper inga pengar eller fängelse i världen. idioter!!!!! Han är fullt kapabel till att göra om allt igen... en gång, alltid!
Samma med nykter alkoholist också..alltså typ tankesättet. Nä, släpp inte bara ut idioten utan kolla hur pass jävla frisk han är i huvudet.. 4jävla gånger, hade lagen gjort rätt för sig hade dom spärrat in han efter FÖRSTA och sett till att han fått rätt "vård" för att aldrig göra om det...............................................Han är 200000 nånting bpankare men stackars barnen är skadade för livet, vad är rättvisa????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christin norberg - 14 juni 2010 16:34

Ja.. jag har tagit de ofattbara beslutet att byta bloggadress... igen! haha   Följ med vettja!   Här finner du den nya bloggen :) ...

Av christin norberg - 8 maj 2010 22:27

Hejsan!   Jag, min sambo och våra två underbara hundar ska åka på semester ner till Vänersborg under veckorna 25-26-27. Det kostar verkligen hur mycket som helst att kastrera sin tikhund här uppe där omkring vi bor. Så, nu tänkte jag kolla med Er...

Av christin norberg - 6 maj 2010 14:02

Ja, det är en undran som snurrat mycket i mitt huvud på sistone. jag sitter ofta på ett pitbullforum (klicka på länken), där diskuteras väldigt mycket om just Tidelag nu. Hur otroligt vidrigt det är.   Här är några kommentarer som skrivits (des...

Av christin norberg - 1 maj 2010 15:39

Tidelag/Djursex är idag helt lagligt!   Idag är det helt "okej" att ha sex med djur, enligt lagen. Men, är det egentligen okej? NEJ! Jag tycker inte att det är okej att utnyttja ett djur sexuellt. Det är lika fel som att utnyttja en människa se...

Av christin norberg - 1 maj 2010 15:35

Hejsan! Jag har suttit och kollat runt en massa nu, och kommit fram till att jag kommer byta inriktning på denna blogg. Den kommer, precis som innan, att handla om hundar. Men den kommer även att handla om sådant jag inte tycker är okey, det komm...

Ovido - Quiz & Flashcards